Respons vid motorbyte

Nu har vi kommit till 2015 och man tycker att maila är ett bra enkelt sätt att kommunicera på, då det går att göra utan attt behöva vänta i telefonen eller anpassa sig efter företagens öppettider.
Jag mailade 5st företag som där jag frågade alla företag (utom ett) om olika motormärken för motorbyte i segelbåten.
Jag försöker bilda mig en uppfattning om motorerna genom att läsa mycket på nätet samt de installationsdokumenten jag kommer över m.m.
Motormärkena jag mailade om är Lombardini, Vetus, Nanni och Beta.
Jag mailade på sen eftermiddag vid 16:40 den 1 devember.
Svarstiden var super bra på ett företag och obefintlig på hälften.
Jag mailade Lidingö Marin om Beta och fick svar ca 18:00 samma dag.
2 dagar senare fick jag svar från Wilen Marin om Vetus som inte är lika aktuella då de inte är på rätt sida Sverige för mig. Men då jag är i krokarna rätt ofta då jag har en svärfar som bor där mailade jag dom också.
4 dagar senare får jag svar från Nordwall också om Vetus (bara Vetus jag frågade 2st företag om) som också ligger på Lidingö som hänvisar till ett annat företag.
Jag har inte fått svar angående Lombardini och Nanni.
De företagen jag mailade har inte ens svarat på min förfrågan. De representanter för dessa motormärken valde jag de som såg mest seriösa ut och låg geografiskt bra till för mig.
Så i dagsläget så har jag fått 2st offerter.
På Beta Marine från Lidingö Marin och från Wilen ang. Vetus.
Då Lidingö Marin egentligen är det enda alternativet rent geografiskt så känns de som de bästa alternativet så här lång. Eller rättare sagt som det enda alternativet. Att de dessutom svarade supersnabbt och har följt upp fösta mailet känns mycket lovande.
Jag vill trots allt ha service verkstad som svarar när man försöker få kontakt.
Så än så länge ”leder” Beta.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *